W obiektywie: Norwegia

22 lipca 2016 13:30 17 4464
5 (4)

Norwegia jest bezapelacyjnie najpiękniejszym krajem w Europie, spośród wszystkich jakie do tej pory widzieliśmy! Dzikim, naturalnym, bardzo spójnym i robiącym wrażenie na każdym kroku! Począwszy od przekroczenia granicy aż po same krańce koła podbiegunowego! Nie było chyba ni kilometra, by widoki za oknem nas nużyły czy rozczarowały.

To, co zrobiło na mnie największe wrażenie to koegzystencja, z jaką człowiek żyje tu z naturą. Jest czysto, nie ma zbyt wielu autostrad ani wielkich miast. Natura jest tu jakby nienaruszona – to, co tworzy człowiek, jest spójne z fiordami, rzekami, górami, jeziorami i lasami! Świetny przykład na to, że nie trzeba niszczyć, aby prosperować. Można się dostosować. Naprawdę podoba mi się, z jakim szacunkiem podchodzą Norwegowie do terenów, które zasiedlają, i mam nadzieję, że takiego szacunku nauczymy się kiedyś i my – Polacy…

Ale nie o tym jest dzisiejszy post. Dzisiaj przed Wami Norwegia widziana moimi oczami. Miejsca turystyczne jak i przypadkowe widoki, dla których zatrzymywaliśmy się po drodze. Najpiękniejsze, wyselekcjonowane, zapierające dech w piersiach! Chociaż uwierzcie mi, że żadne zdjęcie nie odda tego, co się widzi i czuje w rzeczywistości!

0 (1) 0 (2) 0 (3) 1 (1) 2 (1) 2 (2) 2 (3) 3-horz zachod (1 of 1)-2 zachod (1 of 1)-4 (4)6

To, co zasługuje na szczególne wyróżnienie to Lofoty – miejsce, o którym mówią, że życie po nim nigdy już nie będzie takie samo. Byłam i potwierdzam. To (obok tajskiego Phi Phi) najpiękniejsze miejsce w jakim kiedykolwiek byłam! Ma w sobie jakąś taką, bliżej nieopisaną magię. I rzeczywiście, życie, a przynajmniej Skandynawia, nigdy nie będzie już po nich taka sama… Śmiem nawet twierdzić, że Norwegia bez Lofotów się nie liczy! To miejsce po prostu trzeba zobaczyć!!

4 (2) 5 (1) 5 (2) 5 (3) 5 (4) 6 (1) 6 (2) 7

Z perspektywy czasu, i zaliczonej już całej podróży, mogę powiedzieć Wam tylko jedno – ŻAŁUJĘ, że byliśmy w Norwegii tak krótko! Że nie dotarliśmy na słynny Język Trolla (pogoda pokrzyżowała nam plany), że nie zostaliśmy dłużej na Lofotach i że nie udało nam się wynająć kajaków (Norwegia jest jednym z dwóch państw na świecie, gdzie trzeba mieć licencję na kajaki!! :O o cenach oczywiście nie wspomnę).

Co prawda nie lubię wracać, tam gdzie byłam już (w końcu świat i tak ma do zaoferowania więcej niż ja dni życia przed sobą!), ale Norwegia jest jednym z nielicznych wyjątków, do których mam nadzieję powrócić. W szczególności w zimie, by przeżyć noc polarną i zobaczyć zorzę!

Zobacz też -> „TOP 5 NOCLEGÓW, za które nie zapłaciliśmy ani złotówki!”

Kategorie
Tagi

Zobacz wpisy

Dodaj komentarz

17 comments on W obiektywie: Norwegia

1. Autopogoń pisze:

Lofoty to obecnie jedno z moich największych marzeń, nieosiągalne na tyle, że nie mam pomysłu, jak się tam dostać. każda opcja wydaje mi się droga i droższa, więc chyba najlepszym wyjściem byłby wyjazd do Norwegii do pracy, co z kolei jest mało możliwe bez znajomości języka. czas brać się do roboty :)

2. majki pisze:

Zdjęcia przepiękne!

3. Natalia pisze:

Bez wątpienia – zdjęcia zapierające dech w piersi! Przy każdym zatrzymałam się na minimum kilka chwil, by choć trochę poczuć tę magię! W życiu nie sądziłam, że Norwegia jest taka piękna. Pozdrawiam serdecznie i życzę jeszcze wielu, wielu wypraw! :)

4. Kartonowa pisze:

Warto wrócić! Szczególnie w najdalsze części Norwegii! Zapraszam do Tromsø na prawdziwą noc polarną, na zorzę, na renifery i na zapierające dech w piersiach widoki! ☺ Jeśli się kiedyś zdecydujecie, to mogę Was ugościć i przenocować! Pozdrawiam!

5. lecebochce pisze:

Świetne zdjęcia, my też jesteśmy fanami Skandynawii. W tym roku co prawda udało nam się dotrzeć tylko do Oslo, ale jak najbardziej zapraszamy do naszej relacji:)

6. Ola pisze:

Piękne zdjęcia! Naprawdę cudne, klimat i magia, o której wspominasz, dały się złapać! Jakiego sprzętu używasz? Buziaki!

7. Klaudyna pisze:

O rany, te zdjęcia zapierają dech! Miałam okazję widzieć wiele blogów podróżniczych, ale rzadko trafiam na tak udane, pięknie zrobione fotografie.

Wcale się nie dziwię, że ciągnie Was do powrotu w te strony, Norwegia jest bajeczna i naprawdę ma wiele do zaoferowania. Mam nadzieję, że i mnie będzie dane kiedyś się tam wybrać.

8. Przemek J pisze:

Przepiękne zdjęcia. Dla mnie Norwegia jest nieosiągalna. Za dużo zachodu z kombinowaniem jak tam przewieźć rower. A do tego całkowity brak znajomości języków obcych. Pozostaje mi tylko podziwiać cudowne fotografie…

9. O mamo jak pięknie! Norwegia to moje wielkie marzenie, mam nadzieję, że uda mi się je zrealizować :)

10. jokerblog pisze:

Zdjęcia zachwycają, a kraj przeszywa swoim pięknem. Rewelacja!

11. Bernadeta pisze:

WOW :O Niesamowite zdjęcia!! :) Norwegię widziałam póki co tylko na zdjęciach, ale szykuję się do wycieczki, bo tak jak piszesz, to najpiękniejszy i idealny do zwiedzania kraj :)

12. Marta pisze:

O rany, nie spodziewałam się ze Skandynawia jest tak przepiękna :O
    Czym robicie zdjęcia? Są rewelacyjne !