Maroko z Nowakowskimi – Miniomki w drodze #31

24 marca 2019 15:16 2 593
Maroko Miniomki w drodze

Już niebawem, już za chwilę ruszamy do Gruzji! Kolejnego państwa na mapie świata i 4 już(!!) podbitego razem z The Nowakowscy!! Nim jednak to nastąpi chciałam Wam najpierw przypomnieć naszą podróż po Maroko, gdzie w zaledwie 10 dni zjeździliśmy niemal połowę kraju! I to z zaawansowanie ciężarną kobietą! 😀

Wylądowaliśmy w Agadirze, wynajęliśmy samochód i pojechaliśmy wprost do Marrakeszu! Spaliśmy w pięknym riadzie, zwiedzaliśmy kręte uliczki Medyny, nawet wcieliliśmy się w rolę Muzułmanów! A na koniec obejrzeliśmy zachód słońca nad Meczetem Koutubija i budzące się do życia stragany na Jamaa el Fna!

Potem udaliśmy się do Ait Ben Haddou – średniowiecznego miasteczka, które wystąpiło w kilku produkcjach hoolywoodzkich – i dalej, w kierunku Sahary. Droga była długa, nudna i sucha, bo mało kto z Was pewnie wie, ale pustynia to nie tylko ten piękny piasek o tysiącach odcieni złota… To głównie i przede wszystkim sucha, kamienista ziemia! Aby dotrzeć do tego piaszczystego kawałka z folderów, trzeba pokonać ponad 550km z Marrakeszu do Merzougi – małego miasteczka osadzonego na skaju piaszczystych wydm…

Kanz Erremal Merzouga

Na postój wybraliśmy niezwykle urokliwy hotel Kanz Erremal, a kolejną noc spędziliśmy w namiotach na pustyni. Było zimno, lecz wyjątkowo przyjemnie. Tylko my, gwiazdy i lokalna, berberyjska muzyka! Długie rozmowy o życiu, wolności i przeznaczeniu… Tańce. Hulańce. Wcześniej Sandboard. I wielbłądy – a jakże mogłoby ich zabraknąć! 😀

Na ostatni przystanek wybraliśmy Ouzoud. Nie był planowany… Mieliśmy jechać do Szawszawanu, ale zmieniliśmy zdanie, kiedy czasu okazało się niedostatecznie dużo. Nie chcieliśmy tylko wpaść na chwilę. I tym bardziej nie było sensu męczyć Reni… Odbiliśmy więc z powrotem na Marrakesz i dojechaliśmy do majestatycznego, podobno największego w Północnej Afryce wodospadu – Wodospadu Ouzoud! Jak nam się podobał? Tego dowiecie się już z filmu 😛 Miłego oglądania Kurczaczki!